Obsługa
|
Sporządzanie rocznego planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej. Sporządzanie i udostępnienie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego. Rozliczenie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i pokrycia świadczeń oraz wpłat na fundusz remontowy. Pobrane zaliczki rozliczane są po zamknięciu roku i o zadysponowaniu nadwyżki lub pokryciu niedoboru wniesionych zaliczek w stosunku do rzeczywiście poniesionych w ciągu roku kosztów decydują właściciele lokali. Prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat. Otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywania rozliczeń poprzez rachunki. Prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy, sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji. |
Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości. Nadzór i kontrola nad usługami utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku. Zawieranie umów z osobami i firmami świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty. Nadzór i kontrola nad usługami w zakresie bieżących napraw i konserwacji oraz usuwaniu awarii w nieruchomości wspólnej w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania urządzeń technicznych należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej. Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń zgodnie z wymogami prawa budowlanego. Zapewnienia usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej. Opłacanie z posiadanych przez Wspólnotę środków: ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej. Zapewnienie stałego dyżuru telefonicznego zarządcy w celu osobistego kontaktu z właścicielami lokali. |
Obsługa
|
Obsługa
|
Rzetelne wykonywanie uchwał właścicieli. Załatwianie wszystkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem nr NIP. Prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i w lokalach na wyodrębnionych kartotekach. Zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy. Zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych itp.). Przygotowanie procedury przetargowej na wykonywanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty. Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty. Reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami. Reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. Prowadzenie windykacji opłat należności od właścicieli lokali. |